Naam auteur: Henry

Travel, Poker, Writing, Coffee, Comfort, iPhone, Darts, Mindfulness, Sun, Orange, Photography, Blog, Family, Gadgeds, Sunglasses, Cappuccino, friends ...

Armband

Less is more ..

Soms kom je een Nederlands bedrijf tegen waarvan je direct begrijpt waarom het succesvol is. Niet omdat het de grootste is, niet omdat het de luidste reclame maakt, maar juist omdat het trouw blijft aan zijn eigen visie.

Dat gevoel had ik toen ik kennismaakte met ARMBND. Dit Nederlandse … Lees meer

Tussen bliksem en verwondering ..

Ik las net bij medeblogger John over de heftige onweersbuien gevuld met bliksem, donder en hagel! Met prachtige wolkenluchten, fantastische fotomomenten.

De laatste tijd lijkt het weer inderdaad steeds vaker uitersten op te zoeken. De ene dag zit je ontspannen in de zon, de volgende dag kleuren de weerkaarten geel … Lees meer

Fatbike

Helmplicht voor fatbikes ..

Het is officieel: vanaf september 2027 komt er een helmplicht voor fatbikes in Nederland. Na alle discussies van de afgelopen jaren hing het natuurlijk al een tijdje in de lucht, maar nu is er eindelijk een concrete datum genoemd.

Persoonlijk ben ik stiekem best blij dat ik gewoon op een … Lees meer

Opgeven is geen optie ..

Vandaag was een bijzondere dag. Precies 20 jaar geleden, op 6 juni 2006, vond de eerste editie van Alpe d’HuZes plaats. Met 66 deelnemers die de uitdaging aangingen om de Alpe d’Huez tot (maximaal) zes keer toe te beklimmen, werd maar liefst €300.000 opgehaald voor KWF. Inmiddels is Alpe d’HuZes … Lees meer

Gedachten & overpeinzingen ..

De zin des levens is een diep filosofische vraag die voor iedereen anders kan zijn. Voor sommigen ligt de zin in het zoeken naar geluk, liefde, en verbinding met anderen. Anderen vinden betekenis in het bijdragen aan iets groters, zoals het verbeteren van de wereld of het achterlaten van een
Lees meer

Eerst het systeem repareren ..

De laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker denk: we kunnen zo niet doorgaan. Het gaat me niet eens om het begrip “vluchtelingen”, maar om het simpele feit dat ons systeem niet meer werkt.

We vangen mensen op die bescherming nodig hebben — daar sta ik volledig achter. Lees meer

Ribs & Blues Raalte 2026

Het is bijna zover: Pinksteren nadert, en dat betekent maar één ding… Ribs & Blues in Raalte gaat weer los!
Mijn favoriete festival van het jaar. Drie dagen lang helemaal opgaan in blues, bluesrock, Americana en alles wat daar tussen zweeft. Een plek waar de muziek door je heen trilt, … Lees meer

Verwondering ..

Dat dus ..

Op LinkedIn verscheen een tijdje terug een nieuw werk van straatkunstenaar Banksy: twee kinderen die liggend op de grond naar de hemel kijken. Iemand schreef erbij: ‘Het tegenovergestelde van cynisme is niet optimisme, maar verwondering.’

En precies dát beeld lijkt nu zo nodig. Nu het verval … Lees meer

Het verhaal achter Michael Bennett ..

Misschien heb je hem ook voorbij zien komen op internet: een ontroerende auditie van een oudere man die een prachtig lied zingt in America’s Got Talent. Zijn naam: Michael Bennett. Het publiek is stil, de jury zichtbaar geëmotioneerd en de reacties onder de video zijn massaal. Maar dan … Lees meer

Mijn (persoonlijke) reis tips!

Top 5 reisapps die je avonturen makkelijker maken

Ik houd van reizen, dat weten de meeste mensen die me kennen inmiddels wel. Reizen geeft me vrijheid, nieuwe energie en elke keer weer frisse inspiratie. Maar eerlijk is eerlijk: een goede voorbereiding en de juiste tools maken het allemaal nét even … Lees meer

“De weg terug naar mezelf”

Na mijn hartinfarct voelde het alsof mijn lichaam een grote resetknop had ingedrukt. Alles moest langzamer, anders, bewuster. Ik wist dat ik iets moest veranderen, maar eerlijk? Ik had geen idee waar ik moest beginnen. Wandelen leek simpel genoeg. Geen gedoe, geen sportkleding, geen prestatiedruk. Gewoon schoenen aan en naar … Lees meer

Amerika ademt bloed en schaamte ..

Schaam je diep Amerika. Ik vond Amerika al achterlijk, maar het is veel erger, het is een “in en in triest” land. Hopelijk kom ik er voorlopig niet.

Want Amerika is Amerika niet meer.
Wat Bruce ooit bezong in Streets of Philadelphia —
het gevoel dat een land zijn eigen … Lees meer

Feestjes van het werk ..

Werkgerelateerde feestjes… je weet nooit precies wat je kunt verwachten. Soms is het niks, soms zijn ze leuk, soms gewoon gezellig, en heel soms zijn ze écht verrassend goed. Afgelopen zaterdag viel zeker in die laatste categorie.

Het was simpelweg top. Ik heb weer heerlijk bijgekletst met collega’s, mooie verhalen … Lees meer

Scroll naar boven