Voor die mensen die de kerstboom al hebben staan, ruim maar weer op.
En voor diegene die nog gaan optuigen, laat maar in de doos op zolder. Bespaar je de moeite. Nooit geen witte kerst meer, maar een lekker voorjaarszonnetje en de boom kan buiten blijven. Tenminste dat beweert de Australische astronoom Dave Reneke. Hij heeft berekend dat Jezus niet is geboren op 25 december, maar op 17 juni.
Nou en?
Heee, dit blog kende ik nog niet. Anyway, Kerst in het voorjaar is ook goed, vieren we dat het zomer wordt.
Niks mis mee, kerst met een cocktail!
tja… aangezien ik het toch niet om die reden vier mag het van mij lekker in december blijven staan 🙂
We hebben een lease boom. Die kunnen we omstreeks Juni nogmaals uit de grond trekken. Dus ach…
December hebben ze ook gekozen om de Batavieren en Germanen te kerstenen. Die astronoom snapt het gewoon niet.
en waarschijnlijk was ‘ie ook maar op één dag geboren en niet op twee? waar die tweede kerstdag vandaan kwam, heb ik namelijk ook nooit begrepen…
Ik vier kerst niet om de geboorte van Jezus, dat vind ik maar een raar verzonnen verhaal. Het gaat mij om de gezelligheid en lekker gourmetten dus laat maar lekker in december 🙂
@ Henry, Ja, en eigenlijk is het helemaal geen gek verhaal. 🙂
dan laten we hem toch gewoon heel het jaar staan whahhhaahaa
kerst is eigenlijk een midwinterfeest waarbij we door de lichtjes in de boom de geesten van de duisternis proberen te verdrijven. en het helpt, want de boom is nog niet de deur uit of de dagen gaan alweer lengen. 😉
o ja, nog een gedachte: dit is heel modern, zo’n feest onafhankelijk maken van de geboortedatum van Jezus want dan kunnen alle religies meedoen. en hoef ik het niet meer bizar te vinden dat twee jaar geleden overal in Egypte kerstbomen stonden (in a very muslim streek)
…dat heb ik al eerder gehoord, maar…..
Kerst is gewoon een heidens feest waar later een christelijk tintje (dagen gaan weer lengen, terugkeer van het licht=christus) aan werd gegeven. En nu krijgt het zolangzamerhand een heidens commercieel tintje. Maakt allemaal niet zoveel uit lijkt me.
@Red: is dat zo, wist ik niet! 😉
Dat is alweer een poosje bekend dacht ik toch
… en daar komt hij nu pas mee…
Ach we houden het lekker in december hoor tenzij we er weer een ander feest voor terug krijgen that is 😉
Een teleurstelling voor de christenen maar bij mij blijft die kerstboom staan hoor! 😉
Ik begrijp die Australier wel: daar is het in december hartje zomer. In juni hartje winter. Dave wil natuurlijk een witte kerst!
Maar dan ben ik ook in het voorjaar jarig…
Nou, dat verbaasd me niks.