Zwollywood: badplaats in opkomst

“Zwolle 2100: badplaats in opkomst (of eigenlijk: doorbraak!)”

Wie had dat gedacht? Terwijl heel Nederland zich nog blindstaart op Zandvoort en Scheveningen, woon ik nu al in dé toekomstige topbadplaats van ons kikkerlandje: Zwolle. Of moet ik zeggen… Zwollywood? Jawel, de naamsverandering ligt al in het verschiet, en ik kan je vertellen: het wordt grootser dan groot.

De voorbereidingen zijn al zichtbaar. Waar men nu nog denkt een braaf 30 km-zone in te rijden, is het in werkelijkheid de boulevard van de toekomst. Ik heb zelfs al een plek gereserveerd voor mijn eigen strandhutje — mét uitzicht op de duinen van de IJsselvallei.

Zandvoort? Dat is straks voor toeristen zonder fantasie. Zwollywood wordt de nieuwe place to beach. Verwacht palmbomen (kunstmatig, maar wie let daarop), boulevardflamingo’s, DJ’s bij zonsondergang en — jawel — de allereerste ondergrondse surfspoeling van Nederland. Geloof me nu maar, er komt in de toekomst in Zwolle een soort ondergronds systeem dat golven kan opwekken speciaal voor surfers, in een gebied waar nu nog geen zee te bekennen is. Denk aan een mix van een wave pool, een golfslagbad en een waterrijk ingenieurswonder. Een beetje zoals de Efteling meets Hawaiï, maar dan bij de IJssel.

En dan zeggen ze dat Bitcoin de investering van de eeuw was… Nou, geloof me, Zwolle aan Zee is de echte parel. De huizenprijzen stijgen al op basis van geruchten over een eigen zee. Visionair? Zeker. Lachwekkend? Totdat jij in de file staat naar Almere-Zuidstrand en ik op m’n opblaasflamingo dobber voor paviljoen De Salty Mood 

2 gedachten over “Zwollywood: badplaats in opkomst”

  1. bedankt voor je bezoekje op mijn blog, nu kom ik hier ook eens piepen
    Ik ken je blog niet, maar het lijkt me wel interessant
    Ik sta ook al in je companen lijst zie ik…
    ZON-nebloem

  2. Mooi denkbare naam Zwollywood. Maar ze zijn wel wat van plan in Zwolle. Daar zijn wij natuurlijk ook nieuwsgierig naar. Wellicht komt hier binnenkort een fotoverslag hierover? Dit zou wel leuk zijn voor ons. Maar Zandvoort zijn ook diverse plannen op tafel. Er komen veel veranderingen. Wat er nu allemaal ligt is verouderd en is niet meer van deze tijd. Daarom op de schop! Volgend jaar de laatste formule 1 in Zandvoort en dan volop werkzaamheden. De bekende watertoren is nu niet meer en ze zijn bezig met de nieuwe vaste reuzenrad. Dit is ook heel spannend! En laat de zomer maar snel komen!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Scroll naar boven